Ma: 2023.05.08.
|
Az ötlet bemutatásaBevezetésSok játékot sugároznak a tévécsatornák, és sokban van egy-egy elem, ami megnyerő, érdekes. Ezek részletes elemzése nélkül is állítható, van helye újabb, szerteágazó játéknak. Az alcím utal a játék jellegére. Az ötlethez kapcsolódó műsor a kapcsolatteremtésben is elszegényedett társadalmunkban kíván – játékos könnyedséggel – kedvet ébreszteni az igényes társalgásra, kommunikációra. Mindezt úgy, hogy a résztvevőknek a felkészülés során nem a ’tudományok’ elmélyítésén kell fáradozniuk, hanem a csapatszellem kialakításán, a szép és tartalmas beszéd gyakorlásán, a játék pillanatában – mindenki épülésére – önmagukat kell ’hozniuk’. A játéknak és a honlapnak kettős célja van:A játék célja, hogy minél nagyobb közönség réteget bevonjon a szereplésbe, a közvetítések megtekintésébe, s ezáltal, egyre jobban gazdagodjon, fejlődjön a nyelv, legyen szó anyanyelvről vagy tanult idegen nyelvekről. Tehát a cél az egysíkú, egyre szegényedő kapcsolatteremtés (kommunikáció) élénkítése, bővítése, beleértve a kommunikációt kísérő, segítő módszerek javítását. Mindemellett az ismeretek bővítése sem elhanyagolható. Egyúttal lehetőség nyílik olyan ’melléktermékek’ (felvételek, kiadványok) nyerésére, ami növeli a cél elérésének esélyét.
Nem állítjuk, hogy mi vagyunk a legilletékesebbek a fenti problémák kezelésében, megváltoztatásában, de minket legalább zavar, foglalkoztat ez, s szeretnénk a kedvező változást. Azt jelezni kell, hogy az ötletgazda 2001-ben tett már lépéseket érintett fórumokon, majd kétszer is megismételte a lépéseket, eredménytelenül. S hogy nem adta fel, talán nem véletlen. Most egy lelkes, egyetemistákból álló csapat közreműködésével "alulról" jövő kezdeményezéssel teszünk újabb kísérletet, "Nem adom fel" lelkesedéssel. Az elnevezésrőlA játék kezdeti, itt megadott neve – MIÉRT NE!? – kapcsolódik a Szerző ill. Kiadó (zöld-S Studio), mint az ötlet gazdái, tulajdonosai sok-sok évvel korábban elkezdett társalgási könyvsorozatához, amelynek címe: Miért nem beszélünk úgy, ahogy ŐK? Egy másik elnevezés változat a Kiadó mottójából (Egység – Közösség – Kapcsolatteremtés) származtatható, ami nemzetközi vonatkozásban is hasznos lehet.
|
Utoljára frissítve: 2023.05.08.